magazin
Mijazaki tíz évvel utolsónak mondott filmje után visszatért, hogy először és utoljára meséljen saját magáról. Egy fiatal fiú, Mahito képében…
továbbhír
Bár Mijazaki Hajao újra és újra azzal riogatja a rajongóit, hogy visszavonul, szerencsére eddig mindig meggondolta magát, hiszen nemsokára érkezik…
továbbhír
Japánon kívül először lesz látható Mijazaki Hajao, a Chihiro Szellemországban és A vadon hercegnője rendezőjének utolsó alkotása. A The Boy and the…
továbbhír
A japán animáció legnagyobbja, Mijazaki Hajao, a Chihiro Szellemországban rendezője tíz évvel ezelőtt, Szél támad című filmje után vonult vissza a…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéNem engedhetem, hogy az elveim a fejlődésem útjába álljanak. Muszáj alkalmazkodnom.
Oliver Tate / Submarine